QUAKE SOJUSZ`

Forum sojuszu Quake oGame

Ogłoszenie

ogłoszenie

#1 2007-11-14 00:58:09

tooomek

Administrator

5224994
Skąd: gołdap
Zarejestrowany: 2007-10-28
Posty: 81
Punktów :   
Pozycja Planety: 1:248:12
WWW

Szpiegowanie

Skanowanie, czyli szpiegowanie planet przeciwnika przy użyciu sond szpiegowskich jest bardzo ważne na Ogame. Tylko w ten sposób można znaleźć cele, które maja wystarczająco dużą ilość surowców, aby atak się opłacił i z drugiej strony maja na tyle małą obronę, którą twoja flota może pokonać bez większych strat własnych
System szpiegowania dla początkujących graczy jest czasami trochę niezrozumiały.
Tak wiec, jeśli wyślemy sondę szpiegowska na obca planetę (naturalnie należy w Umowie zaznaczyć Szpieguj) otrzymamy raport szpiegowski. Ten raport może występować w kilku wersjach: Od raportu, który zwraca tylko stan surowców na planecie po raport zawierający komplet informacji na temat przeciwnika.
Poprzez szpiegowanie można:
-zobaczyć surowce na planecie przeciwnika (zawsze są pokazywane)
-stwierdzić liczebność floty na planecie przeciwnika (różnica w technologii szpieg. wynosi 1)
-stwierdzić siłę obrony na planecie przeciwnika (różnica w technologii szpieg wynosi 2)
-rozpoznać wszystkie budynki znajdujące się na planecie (różnica w technologii szpieg wynosi 3)
-zobaczyć zakończone badania przeciwnika (różnica w technologii szpieg wynosi 4)

Więcej informacji nie można uzyskać z raportów szpiegowskich. To, ile informacji uzyskamy, zależy od różnicy pomiędzy naszym poziomem tech szpieg a wroga. Im ta różnica jest większa tym więcej informacji uzyskamy. Poziom naszej tech szpieg możemy zwiększyć na czas szpiegowania wysyłając większą liczbę sond. Stosujemy w tym celu następująca zależność: (Oczekiwany poziom szpiegowania)^2=ilosc sond potrzebnych do uzyskania tego poziomu. NP:
2 poziom = 4 sondy
4 poziom = 16 sond
itd

Przykład:
Jeżeli masz technologię szpiegowska na poziomie 4 a twój przeciwnik na poziomie 1 z cala pewnością przy użyciu jednej sondy otrzymasz całkiem przyzwoitą ilość informacji na jego temat. Jeśli natomiast twój przeciwnik ma wyższy poziom tech szpieg od ciebie to wysyłając jedna sondę otrzymasz tylko raport informujący o stanie jego surowców. W tym przypadku musisz wysłać kilka sond, aby otrzymać informacje na temat stanu jego floty i obrony planety

Powyższa zależność poziom^2=liczba sond jest prawidłowa tylko do momentu, gdy poziomy szpiegowania się wyrównają. Każda dodatkowo wysłana sonda zwiększa dodatkowo o 1 liczbę informacji które otrzymamy. To tez nie jest do końca prawda, gdyż może się zdarzyć odchylenie od tej reguły, które będzie wynosić +/- 1 sonda. Powodują to błędy wynikające z zaokrągleń wynikających z zastosowanych wzorów.

KONTRWYWIAD


Jednakże UWAGA: Sondy mogą zostać zestrzelone. Prawdopodobieństwo tego zdarzenia jest zamieszczone w raporcie (Szansa na przechwycenie sond). Prawdopodobieństwo na zestrzelenie sond jest uzależnione od ilości floty stacjonującej na orbicie łącznie z sondami szpiegowskimi i satelitami słonecznymi oraz różnicy w poziomach szpiegowania. Obrona na planecie nie wpływa na szanse zestrzelenia. Przy tym samym poziomie szpiegowania 4 jednostki na orbicie zwiększają o 1% szanse na zestrzelenie sond. Jeśli przeciwnik ma tech szpieg na wyższym poziomie to każdy kolejny poziom podwaja szanse na zestrzelenie. Jeśli twoja tech szpieg jest wyższa niż przeciwnika to ta wartość jest zmniejszana każdorazowo o polowe.

-Ten sam poziom techniki, ok 4 statki dają 1% szans na zestrzelenie
-Przeciwnik ma tech szpieg o jeden poziom niższą, ok 8 statków daje 1% szans na zestrzelenie
-Przeciwnik ma tech szpieg o dwa poziomy niższą, ok 16 statków daje 1% szans na zestrzelenie
i odwrotnie.

Jednakże, w ten sposób wyliczane jest tylko maksymalne prawdopodobieństwo na zestrzelenie sondy. Następnie generator liczb losowych wybiera wartość z przedziału od 0 do wart. maksymalnej i ta wylosowana liczba stanowi dopiero właściwą wartość prawdopodobieństwa na zestrzelenie sond. Dzięki temu mamy duży współczynnik przypadkowości. Przy dwóch skasowaniach szanse na zestrzelenie mogą się różnić.

Jeśli mamy wątpliwości, lepiej jest stracić jedna sondę niż cala atakującą flotę. Zalecane jest aby krótko przed atakiem przeprowadzić jeszcze jedno skanowanie, aby się upewnić czy jakaś flota, która mogłaby zaważyć o wyniku bitwy, nie wróciła na orbitę.

Ważne jest, żeby zrozumieć, ze nie można zapobiec szpiegowaniu, nawet, jeśli uda nam się zestrzelić sondy, przeciwnik otrzyma raport szpiegowski. Jedyne, co można ograniczyć to ilość uzyskiwanych informacji poprzez podnoszenie technologii szpiegowskiej.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.geologia.pun.pl www.wwe-wrestling.pun.pl www.nidapinczow.pun.pl www.naruto5.pun.pl www.naszinowlodz.pun.pl